Staat der Nederlanden is aansprakelijk voor de file ellende Klik hier

Navigatie

Hoofdmenu

Juridisch

Snelheidscontroles

Diversen

Shop

FlITSRAP CD

een muziekale must voor iedere automobilist, die bij een heterdaadje de flitsdiender(s) speels op zijn onrechtmatig handelen van repliek kan dienen.

BESTEL HIER

Links

Auto's

Financieringen

Verzekeringen

Sponsors

Juridisch platform

..............................

..............................


Powered By

Global Webhosting

Juridisch »FAQ


Wanneer moet ik bezwaar maken ?
ALTIJD. Als geen beroepschrift wordt ingediend moet de boete zeker betaald worden en is het kassa voor de overheid.Bij massaal bezwaar maken, het wettelijk recht van iedere Nederlander, zal het geldgraaien van de H.H. regenten bij automobilisten daadwerkelijke kunnen worden gestopt.

Wat is de WAHV (wet Mulder) ? 
De WAHV (Wet Administratiefrechterlijke Handhaving Verkeersvoorschriften werd op 21 febr.1989 ingediend en met uitzondering van Kamerlid Hein Roethof, die nog een amendement (nr.20329/13) indiende, is de WAHV door de Tweede en Eerste (SLAAP)Kamer klakkeloos aangenomen. Bij Koninklijk Besluit van 17 aug.1992 (Stb.432) trad de wet op 1 sept. 1992 in werking. Bij een referendum zou de WAHV het niet gehaald hebben en is de beslissing on-democratisch genomen.

Het bijzondere van de WAHV is het dubbele karakter. Enerzijds strafrecht en anderzijds bestuursrecht. Om het niet-strafrechterlijke karakter van de WAHV wat te camoufleren werden de namen gewijzigd ; boete wer schikking, overtreding werd sanctie en verdachte was een betrokkene. Ook de beroepsgronden tonen ondubbelzinnig aan dat van strafrecht sprake is. Dubbel in de WAHV is ook dat de officier van justitie (treedt normaal in strafzaken op) nu ook optreedt als bestuursorgaan in de Algemene wet bestuursrecht (AWB). Belangrijkste r
eden voor deze "wisseltruck" was, dat justitie in het Strafrecht steeds moest bewijzen, dat de automobilist de overtreding ook gepleegd had. "WIE EIST BEWIJST".Dit bleek in de praktijk nogal veel werk te zijn en kwam er nog van geld plukken bij automobilisten weinig terecht.

Om toch de boetes snel te incasseren werd de truc bedacht om een splitsing aan te brengen in de hoogte van de boetes. Bedragen boven de € 350 (snelheidsovertredingen boven 50 km /uur ) bleven in het strafrecht en bedragen beneden de € 350 (lichte snelheidsovertredingen beneden de 50 km /uur ) werden uit het strafrecht gehaald en ondergebracht in het Administratief Recht. Deze "wet" kreeg de naam WAHV, ook bekend als flitswet en "Wetje Mulder", dit naar de "uitvinder" van dit juridische brouwsel prof. Mulder. Een onhutsende handelwijze van de overheid om wetten, als het zo uitkomt naar eigen hand te zetten. Ongelimiteerd kon de overheid nu geld gaan plukken bij automobilisten.

Bij Administratief Recht is de bewijslast omgedraaid en moeten automobilisten gaan bewijzen dat de overtreding niet door hen is gepleegd. Wordt geen bezwaar gemaakt, dan is de sanctie (boete) onherroepelijk opeisbaar en meteen KASSA voor de overheid. In 2003 resulteerde dit voor de schatkist in een opbrengst van €445.000.000 dit naast al betalingen van € 15.000.000.000 wegenbelasting, benzineaccijns (67%), en BPM met voor Amsterdammers nog eens een €80.000.000 aan parkeergelden. Van al deze bedragen wordt minder dan 1/3 deel (€5.000.000.000) besteed aan mobiliteit. De rest verdwijnt in de bodemloze schatkist en/of wordt gebruikt voor gouden handdrukken van falende ambtenaren. 

De maximale boete, die krachtens de WAHV kan worden opgelegd bedraagt €350. Artikel 2 lid 4 bepaalt dat kinderen onder de 16 jaar slechts de helft van de sanctie hoeven te betalen. Voor kinderen onder de twaalf jaar geldt de wet niet. Bedragen boven de € 350  is het strafrecht weer van toepassing.

De Nederlandse nationale wet (WAHV) is in strijd met de Europese wet (EVRM). Artikel 6 lid 2 van het Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden bepaalt dat "de vervolgde voor onschuldig wordt gehouden, totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan" (Presumptio innocentiae). Rechters lappen echter de Europese wetgeving aan hun laars en incasseren voor schatkistbewaarder minister G. Zalm massaal de flitsboetes !

Justitie en politie maken misbruik van hun bevoegd heden en oneigenlijk gebruik van de wet Immers boetes zijn bedoeld om preventief te werken. In de praktijk blijkt dit niet het geval. Nu al worden op de 7,2 miljoen auto’s er 10,5 miljoen "boetes" uitgeschreven. Een score van 145 % en rijdt blijkbaar elke automobilist gemiddeld 1,4x per jaar in deze snelheidsvalkuil !  Sprake is van een gelegenheidswetgeving 

ALTIJD.Als geen beroepschrift wordt ingediend moet de boete zeker betaald worden en is het kassa voor de overheid.

De jaarlijkse opbrengst voor de altijd maar bodemloze schatkist bedraagt ca €.445.000.000. Dit bedrag stijgt jaarlijks met 10 à 20 %, aldus het CJIB. Zelfs in de staatsbegroting worden deze miljoenen opbrengsten ingecalculeerd en weet de overheid al blijkbaar VOORAF het aantal boetes !  De boetes blijken verkapte snelheidsbelastingen te zijn.

Om bovengenoemde redenen voor flitsboetes om (oa via Internet) te protesteren tegen het oneigenlijk gebruik van de wetgeving. Zoals wetten bij meerderheid worden aangenomen kunnen wetten ook bij meerderheid worden afgeschaft. Wordt daarom donateur en steun de actie "STOP DE FLITSGEKTE" (en vele nonsens verkeerslichten)".

Donateur worden KLIK hier.

Rijbewijs tonen / afgeven
Niemand hoeft schuld te bekennen. Schuld moet eerst bewezen worden.
WIE EIST DIE BEWIJST geldt in de rechtspraak.

Door echter het opgeven van naam, adres en/of tonen van rijbewijs werk je mee aan je eigen veroordeling. Dit is in strijd met het het EVRM verdrag artikel 6 (eenieder is onschuldig tot het tegendeel is bewezen en zijn schuld in rechte is komen vast te staan (onschuldpraesumptie).Paradoxaal is dat bij de WAHV het opgeven van naam etc wel verplicht is (artikel 34) en in het strafrecht weigering gezien wordt als een misdrijf (artikel 184 niet voldoen aan een ambtelijk bevel).De Nederlandse mationale wet handelt in strijd met de hogere Europese wetgeving

Een leuke juridische patstelling kan plaats vinden als bijv. het rijbewijs wordt ingevorderd (bij snelheidovertredingen boven 50 KM/ uur) maar op grond van bovenstaande geweigerd wordt af te geven. Uiteindelijk zal het verblijf in de politiecel gaan uitmaken, wie het langste volhoudt.Termijnen hiervoor zijn;
     zekeringstelling        3 dagen  (beslist hulpofficier)
     verlengd max.          3 dagen  (beslist Officier van Justitie, OvJ)
     bewaarstelling        10 dagen  (beslist Rechter Commissaris, RC)
     gevangenhouding    30 dagen  (beslist Raadkamer met 3 rechters tot 3 mnd


De ketchupgooiers naar asielminister Verdonk gaan toch 10 dagen in cel in. De twee vrouwen, die weigerden hun identiteit prijs te geven worden opnieuw vastgezet. Justitieminister Piet Hein Donner werd in de 2e SLAAPkamer, die weer wakker was geschrokken door de pers, ter verantwoording geroepen  om onder verwijzing naar het taartgooien met daarop de moord op professor Pim Fortuyn, uitleg te komen geven over de lakse houding weer van het OM en hoe het kwam dat de twee vrouwen vlak na aanhouding direct werden vrijgelaten. Alsnog werd beroep aangetekend en trachtte het OM de blunder te herstellen door dertig dagen gevangenhouding te eisen. De rechter wees dit af, alsmede het verzoek ook van de advocaat, vanwege de "NN" verdachten, tot directe vrijlating. De twee vrouwen, die zich tot ieders verbazing weer op de zitting gemeld hadden,  bleven weigerachtig hun identiteit prijs te geven en beriepen zich op hun zwijgrecht. De twee komen over tien dagen vrij.Teletekst 24/06/04.

Bij onschuldig vastzitten bedraagt de vergoeding per dag ca € 25.
Kosten celprijs voor de gemeenschap gemiddeld per dag  € 190.
Middenklashotel Mercure in Amsterdam kost per dag ca € 150
Zorgsector verpleging per dag ca € 170

Donateur worden KLIK hier

Welke mogelijkheden zijn er om onder de boete uit te komen?
Met de bezwaarschriften van flitsboetes en de hierin zeer uitgebreide lijst van argumenten is er een redelijke kans dat de schikking wordt vernietigd.

Maak daarom ALTIJD bezwaar. Dien de stukken in bijna op de laatse dag. Door tijdsverloop en maken van fouten door justitie tijdens de procedure wordt de kans steeds groter dat de boete door de rechter en het Hof niet ontvankelijk wordt verklaard Telegraaf.

BEKEN NOOIT SCHULD. De boete wordt dan in de procedure veelal als een hamerstuk afgedaan en dient volledig betaald te worden. Kassa voor justitie.

Breng in twijfel, dat de overtreding door u zou zijn begaan. Gebruik argumenten, dat de (verkeer) situatie onduidelijk was, de (verkeers)borden onoverzichtelijk waren, dan wel ontbraken etc (zie beroepschriften).

Op alle mogelijke manieren tracht echter het CJIB/ justitie beroepschriften (op bijna kinderachtige wijze) niet ontvankelijk te verklaren. Stukken, die één dag te laat zijn ontvangen zijn niet ontvankelijk, terwijl justitie zelf maanden/jaren nodig heeft om brieven te beantwoorden ergo soms helemaal niet beantwoord.

Als de argumenten wel steekhoudend zijn wordt veelal met bekende dooddoeners de zaak afgedaan als het “HET BIJZONDERE KARAKTER VAN DE WAHV WORDT MISKEND”. Het geld plukken bij automobilisten is, zeker nu justitie minster Piet Hein Donner, die zijn voornamen ook alle eer aandoet, met de politie prestatiecontracten heeft afgesloten een primaire taak geworden.Boetes hebben niets meer vandoen met preventieve maatregelen, waarvoor toch boetes bedoeld zijn. Opbrengsten in 2003 ca € 445.000.000 !

 

Succesvolle argumenten bij een onpartijdige rechter zijn ;
1) als de schikking later dan 4 maanden na pleegdatum is ontvangen. Op grond
   
van artikel 4 WAHV zal de officier de overtreding niet ontvankelijk verklaren

2) als de rechtbank de overtreding niet binnen 18 maanden heeft afgehandeld.
    In het door flitsboetes gevoerde proces besliste het Hof Leeuwarden
    CITAAT “overschrijding van deze termijn levert een schending op van 
   
beginselen van een behoorlijke procesorde” (arrest nr. 01116 dd 5 mrt 2003.).
  
 De overtreding zal worden vernietigd.

Andere succesvolle zaken voor vernietiging zijn (staan op achterzijde van de schikking) 
  - als de auto niet meer op uw naam stond (kentekenoverschrijving meesturen)
  - auto zakelijk verhuurd is voor min. 3 maanden (lease/huurcontract meesturen)
  - de auto tegen uw wil is gebruikt (hiervan procesverbaal op laten maken )

Indienen van een bezwaarschrift kan bij elk bestuursorgaan. Deze hebben een doorzendplicht (artikel 2:3 en 6:15 Awb). Bij niet doorsturen en als behandeling achterwege blijft kan dit leiden tot niet ontvankelijk verklaring van de schikking .

Boetes beneden 50 km per uur vallen onder de WAHV en wordt de overtreding automatische met een schikking afgedaan (M-formulier).

Boven 50 km per uur is sprake van strafzaak (S-formulier) en kan als de zaak niet voor de strafrechter komt worden afgedaan met een transactie voorstel (T-formulier) Bij veroordeling door strafrechter volgt aantekening op strafblad).
NB, de Schipholfraude bedroeg € 65.000.000.000 en werd “geschikt” door “behulpzame” justitie ambtenaren voor het schamele bedrag van € 1.000.000. Duidelijk is sprake van KLASSEJUSTITIE

Verhoudingsgewijs zou een snelheidovertreding van een 10 kilometer met boete van € 28 moeten worden € 0,000004. Inderdaad je kan beter een 65 miljoen frauderen, dan als automobilist een paar km te snel rijden. Hiervoor wordt je genadeloos vervolgd. Justitie meet met 2 meten.

Bij staande houding wordt bij snelheidsoverschrijdingen van 50 km het rijbewijs ingevorderd. In verhouding met bolletjesslikkers, die 3 kg drugs vrij mogen invoeren (UITSLUITEND op Schiphol) en waarop zelfs gevangenisstraffen staan, subsidiair boetes van € 1000 en meer, een absurde strafmaat en meet Justitie ook hier met 2 maten..

Flitsboetes wil zich hiervoor sterk maken. Als weggebruikers massaal donateur worden (slechts € 5,-) moet dit  lukken.

Donateur worden KLIK hier.

Moet voor de bewijsstukken als foto’s betaald worden ?

Wilt u de campagne stop de flitsgekte steunen KLIK hier. 

 

 

Login

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Oproep

Poll

Vraag:
Heeft u een radardetector in de auto?

Antwoorden:

Jazeker!

Niet meer sinds het verbod van kracht is

Ik heb helemaal geen detector

Fotoreportages

Nieuwsbrieven

Witteboordcriminaliteit
Rechtsmisbruik
Prestatiecontracten
Milieu en overheid
Veiligheid en overheid
Peijs en KM heffing
CJIB Boetemachine
Rollenbanktesten
Geldgraaier Spee
Staatsterreur
Blauwe Horkenlijn
Misbruik wet WAHV

Successen

Successen van onzinboetes.nl bij het hof van Leeuwarden

Rechtbank Amsterdam moet tijdig antwoorden »

Boete na 2 jaar nietig »

Anoniem vonnis nietig »

Geen inzage recht bij justitie Zwolle »

Parkeerkaartje toch geldig »

Hoge Raad lapt de wet aan haar laars »

Kanervragen over FLITSMAILING »

NOVA tv uitzending »